Samsung UE46C6820

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samsung UE46C6820 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

t-sec 31-01-2011
Geschreven voor: Samsung UE46C6820

Deze TV in de LE40C6820 variant (met chromen kruis onderstel) sinds een dik half jaar in bezit en gebruik. En hij bevalt nog steeds erg goed, zeker geen miskoop.

Ik kijk TV i.c.m. met de UPC HDTV DVR settopbox. Bij de HD kanalen en echt full HD gaat deze TV pas echt zijn werk doen. Af en toe net bewegende dia's zo scherp.

In het begin na een tijdje kijken wat in de beeldaanpassingen gedaan zoals minder back light, zwarter beeld en minder kleur. Zodat alles wat meer natuurlijk over komt, zonder enig verlies van de beeldkwaliteit. Prima, niks op aan te merken.

Middels de Mediaplayer en wat kunst en vloekwerk mijn laptop aangemeld gekregen in het netwerk zodat ik (met laptop aan) mijn foto en film collectie op de TV kan kijken. Werkt prima en digitale foto's komen super scherp over.

Min punt: Deze TV kan niks met .mov files en wanneer je 16:9 foto's kijkt schiet hij nog wel eens in de fout.
Heb je een beeldvullende horizontale 16:9 foto op het scherm, niks aan de hand, krijg je vervolgens een 16:9 foto verticaal genomen, dan is deze ook nog goed. Echter, de opvolgende foto in 16:9 horizontaal geschoten is na de 16:9 verticaal geschoten foto ineens heel smal. En alle opvolgende 16:9 horizontale foto's ook. Onhandig op te lossen door uit de fotoreeks te gaan, de volgende foto handmatig te kiezen en het beeld is weer normaal.

Evengoed blijft dit deze TV een echte aanrader met een heel acceptabel geluid voor een platte TV. Ik heb niet vaak een ander merk LCD TV gezien welke zulk scherp beeld geeft als deze.